User Generated Content – zwiększ rozpoznawalność marki dzięki UGC

Jeśli Twoja praca ma cokolwiek wspólnego z komunikacją, to zapewne stawiasz czoła wyzwaniu, jakim jest zwiększenie świadomości o Twojej marce w przytłoczonych informacjami umysłach Twojej publiczności. Marketingowcy dzisiaj rywalizują między sobą i wyprzedzają się w coraz to bardziej innowacyjnych sposobach docierania do klienta.

Jak zatem podejdziesz do tematu? Według ogólnoświatowego badania Nielsen 70% ankietowanych zaufało zamieszczonym w sieci opiniom innych klientów, a aż 90% ufa marketingowi szeptanemu przekazanemu przez ludzi, których zna. Właśnie dlatego social media odgrywa tak istotną rolę w dzisiejszym środowisku komunikacyjnym. Chociaż media społecznościowe nie są nowością, coraz więcej marek wykorzystuje ich pełny potencjał to poszerzania świadomości o własnym istnieniu.

Po trosze o UGC

Jedną z najszybciej rozwijających się strategii zwiększania świadomości marki jest treść generowana przez użytkowników (UGC – user-generated content). UGC jest wszelakim rodzajem treści, który zamienia Twoją publiczność w maszynę marketingową, czyli mogą to być np. wzmianki w mediach społecznościowych, filmy, zdjęcia, komentarze, posty na blogu, recenzje itp. Treści te mogą być wyświetlane w kanałach mediów społecznościowych, na bardziej lub mniej znanych stronach internetowych. Dodanie UGC jest bardziej opłacalne, niż tradycyjne inicjatywy marketingowe i jeśli jest stosowane we właściwy sposób – o wiele potężniejsze. Nie tylko zwiększy świadomość marki, ale także zwiększy zaufanie i wywinduje wyniki sprzedażowe.

“UGC nadaje się szczególnie do rozważań i konwersji, biorąc pod uwagę jego autentyczność”Gartner

Świadomość marki polega na jej widoczności

Najłatwiejszym i finansowo najbardziej wydajnym podejściem do UGC jest wybór oraz selekcja contentu oraz ponowne opublikowanie treści dla swoich odbiorców. Jest kilka narzędzi, które pomogą Ci zwizualizować Twoją treść, a niektóre z nich pozwolą Ci ją tak moderować, by była zgodna z Twoją marką – Sparkle jest jednym z nich. Aby znaleźć właściwy UGC i śledzić zaangażowanie w kanałach społecznościowych, użyj narzędzia do social listeningu, takiego jak Notified czy Brand24.

Innym sposobem na rozpowszechnianie informacji o Twojej marce za pomocą UGC jest tzw. kultywacja. Użyj hashtagu lub zorganizuj konkurs przez media społecznościowe i zaangażuj swoją grupę docelową. W ten sposób możesz polepszyć swój content, aby lepiej wspierać inicjatywę swoich kampanii i strategie marketingowe. Eneloop Europe Expedition 2100 jest doskonałym przykładem tego, jak można wykorzystać UGC za pomocą dobrze zaplanowanej strategii, aby zwiększyć świadomość marki.

Pozwól swoim odbiorcom uczestniczyć w opowiadaniu Twojej historii i wykorzystaj wszystkie możliwości rozwijania swojej marki za pomocą treści tworzonych przez użytkowników. Powodzenia!

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, umów się na spotkanie
z jednym z naszych ekspertów.

Umów się